Monday, April 12, 2010

RiWaYaT HiDuPkU

Pada tanggal 9 Oktober 1988, dengan perkongsian kasih di antara Mohd Kamaludin dan Siniyati, lahirlah insan yg bernama Khairul Zaim di bumi pahang. 9 bulan mak mangandungkan aku dan bertahun2 lamanya beliau mmbesarkan aku...aku di besarkan dengan penuh kasih sayang.penuh kelengkapan dan penuh keselesaan seperti anak2 yg lain. 'YaAllah,aku bersyukur kepadamu YaAllah'.aku sempat di besarkan oleh nenek ku sewaktu mak aku sedang melanjutkan pembelajaran di UPM. aku hanya sempat merasa beberapa tahun untuk mengenali seorg insan yg bernama nenek. hasnah adalah seorg yg tegas dan garang.beliau telah banyak mangajar aku sewaktu aku kecil.hari2 beliau lah yg menghantar dan mengambil aku dari tadika.tp malangnya, pd tahun 1994,aku kehilangan seorg nenek.belum sempat untuk aku berkongsi kasih sayang,meluahkan perasaan,dan bergelak tawa bersama nenek.aku redha dan aku akan kenang jasa mu nek. allah lebih sayangkan nenek.aku memulakan alam persekolahanku dari darjah 1-4 di SK bandar Raub dan aku bertukar ke sekolah kebangsaan mahmud.dari tingkatan 1 hingga 5 aku bersekolah di SMKTK sehingga lah aku berjaya melangkahkan kaki di UiTM sri iskandar perak. sekarang aku telah melanjutkan pembelajaran ku di UiTM Shah Alam dalaM jurusan Ukur bangunan. banyak yg telah aku pelajari sewaktu aku di universiti. aku dari seorg yg malas baru sedar betapa pentingnyer ilmu. aku bergerak sedikit demi sedikit, melangkah setapak demi setapak untuk menuju cita-cita ku... alhamdulillah, kini aku telah berada di semester 4 untuk mendapatkan kelulusan dgree yg aku impi2 kan... aku bangga dengan diri aku.. yem sayang mak ngn abah...

No comments:

Post a Comment