Monday, April 12, 2010

YaHya Ali OmAr

Insan ini telah banyak meberi kenangan dalam hidup aku..dialah tempat aku bermesra, tempat aku berhibur, tempat aku berbual dan segala2nya yg x dapat untuk aku lupakan.pada tanggal 19 februari 2010 pada jam 7.15am, aku dikejutkan dengan 1 panggilan telefon. dengan mata yang kabur aku lihat nama mak tertera pada skrin telefon ku. sewaktu itu ati ku sudah terdetik bahawa ade perkara yg kurang elok berlaku. aku dengan hati yg berdegup kencang mengangkat panggilan tersebut. 'hello'yem, tok da meninggal' aku tidak sempat berkata ape2 terus tersentak dengan ape yg telah mak jelaskan. "innalillahiwainnalillahhirojion.aku terus bergegas memacu kuda kesayanganku CAY8008 merentasi banjaran titiwangsa untuk menatapi wajah atok buat yang penghabisan. perjalanan yg selalunya 2jam hanya kuambil untuk sampai hanya menjadi 1 jam 30 minit. aku cuba menenangkann diri ku sepanjang perjalanan jerana setiap saat fikiranku memikirkan segala2nya perihal atok. kenapa allah amik atok?kenapa bukan org lain?kenapa perlu sekarang?aku mengesat setiap air mataku yg berderai meleleh ke pipi. akhirnya aku smpai dengan penuh syahdu.aku tatapi,aku cium,aku mandikan dan aku kebumikan atok dengan penuh syahdu. aku xkan sesekali melupakan jasa atok. dia seorg yg sgt kemas, smart, dan memahami ati org len. yem memohon maaf pd tok andai kata yem bnyak buat silap dan terkasar bahasa dengan tok. yem doalan tok aman dan selamat di sana.smpaikan salam yem pada arwah nenek. hidup perlu di teruskan, dan sekarang hampir genap dua bulan atok pergi meninggalkan kami semua.kami semua amat terasa pemergian tok. kami sayang kamu yahya.

3 comments: